Mon Nov 11 14:43:15 CET 2013

svømmehallen med dykkermaske!

Vi var i DGI-byen i weekenden, og Arthur dykkede med sin nye dykkermaske. Ikke svømmebriller. Dykkermaske! Snorklen skal han lige have lov at lege lidt mere med, herhjemme i badekaret.

Tue Oct 15 22:00:18 CEST 2013

efteråsrferie

Det har været nogle gode dage. Lørdag besøgte vi Asta og Farmor og Farfar inde på Østerbro, og var på den store (meget store!) legeplads i fælledparken. Søndag var vi i Hillerød, hos Farmor og Farfar igen, og Arthur overnattede hos dem til mandag. De tog så toget ind med ham, mandag eftermiddag, og gik i zoologisk have. Tirsdag morgen bagte jeg pandekager, så tog vi i Valby Svømmehal, hjem og spiste frokost, Kia bagte boller (og vi spiste dem), ud at cykle på den røde pedal-cykel (det går forrygende) og på legepladsen, og så hjem og have aftensmad. Lige nu ærger jeg mig over at jeg ikke også har fri resten af ugen!

man okt 7 10:51:09 CEST 2013

cykle

Arthur fik jo en sprit-ny rød Kokua like-to-bike 16-tommer pedalcykel før sommerferien, som han faktisk fandt ud af at køre på. Uden støttehjul eller andet. Men så kom ferien og han glemte det lidt igen, og da vi prøvede for et par uger siden, turde han ikke. Han ville køre 4-5 meter, og satte så fødderne ned. Og var ikke til at lokke til at fortsætte.

Men i onsdags ville han gerne igen. Jeg holder cyklen for ham, og han placerer fødderne på pedalerne, og jeg sætter ham igang - og så pedallerer han derud af. Han har også fundet ud af at bruge håndbremsen nu, det synes han er mægtigt skægt. Og fredag eftermiddag cyklede han så hele Frederiksberg Have rundt med mig småløbende ved siden af. Det er meget godt gjort, af en 3-årig.

Sun Sep 22 15:58:33 CEST 2013

brandmand

Av. Jeg var i Helsingør i går lørdag, med Steen, Jens, og Corinna, for at dykke på PADI-vraget. Vi fandt det ikke, men fik 45 minutters bundtid. Desværre svømmede jeg for tæt på en brandmand, og blev "brændt" henover panden og under næsen. Her et døgns tid efter er der dog ikke noget at se, og det gør heller ikke ondt. Efter frokost skulle vi så have andet dyk, men 5 minutter henne begyndte først den ene tørhandske at lække, og kort efter den anden. Og så gad jeg ikke mere. Hjemme i klubben kl 1430, hjemme på Frederiksberg kl 1530.

Posted by ole | Permanent link | File under: dykning

Fri Apr 12 21:20:49 CEST 2013

status

Hmmm der gik lige nogle måneder, dér! Men jeg kan da berette at Arthur fortsat har det godt. Han fik jo lagt dræn og klippet tungebånd, der i efteråret, og efterhånden tager det fart, sproget. Han kan både sige morgenmad, havregrød, rosiner, motorcykel, og landrover. Og indimellem også 2-ords sætninger, ala "Arthur sover" eller den slags. Og tælle til 10. Her til aften hørte jeg ham hviske første gang. Han synger med på alle sange (så godt han nu kan, ofte nynner han bare), og snakker generelt konstant. Og det var jo det vi gerne ville ;)

Thu Dec 13 18:45:28 CET 2012

torsdagssvømning

Hvor er svømmehallen i Valbyvandkulturhus altså god! Jeg hentede Arthur kl 1445, og var i svømmehallen i vandet med ham kl 1530. Vi var nærmest de eneste i bassinet. Der er børnebassin, og det er lunt, men ikke varmt, så det er godt at han har sin Hummel lycra-shortie. Han elsker vandrutchebanen, i hvert fald når han er kommet ned, så vil han igen. Men når han står deroppe, klar til at rutche, er han ikke helt så kry... Derudover hopper vi i fra kanten - på benene. Holder hinanden i hånden, 1-2-3, og hopper så. Han ryger selvfølgelig helt under, men da jeg har ham i hånden, og ikke slipper, kan jeg jo hive ham til overfladen igen med det samme. Børn under 7 år er gratis, og ligeledes er parkering, så i alt koster det 33 kroner for ham og mig. Til sammenligning giver vi 138 kroner for det samme i DGI-byen - og væsentligt mere beskidt og hektisk.

Sun Dec 9 22:25:47 CET 2012

julebagning og sne

Sneen har faktisk væltet ned i dag, søndag. Og mens vi ventede på at laget skulle blive tykt nok til at det var noget ved, bagte vi julekager. Arthur syntes dog, som forventet, at det var sjovere at spise dejen end at rulle den ud... Kl 13 gik vi i Frederiksberg Have med bobslæden og tog et halvt hundrede ture ned af bakkerne. Det kunne han godt li'. Så hjem og have frokost kl 15, og hygge og lege og spise aftensmad, inden putning 1930.

I går, lørdag, lavede vi ikke så meget - udover at sove længe og være på Zoologisk Museum.

Posted by ole | Permanent link | File under: arthur, mad

Mon Nov 26 20:10:46 CET 2012

Overnatning i Hillerød

Arthur overnattede hos Ruth og Keld fra lørdag til søndag. Det er ret lang tid siden, han gjorde det sidste, men det gik super godt.

Posted by ole | Permanent link | File under: familie, arthur

Thu Nov 1 20:35:38 CET 2012

dræn

Jeg havde Arthur til ØHN-lægen igen i tirsdags, og han kunne se at drænene fortsat sad som de skulle, og han mente også at tungen kunne komme længere ud end sidst. Det er ikke sådan at han kan slikke sig selv i næseboret, men det kræver nok også noget træning. I hvert fald blev han godkendt til at komme i svømmehallen igen, og det var vi så i dag, torsdag, direkte fra børnehaven. Han ville dog hverken ned i vandet, og heller ikke op igen, men ellers var det en succes. Især når jeg kaster ham op i luften og griber ham med "omvendt greb", så han styrtdykker med hovedet først ned i vandet - og så op. Så hjem og have aftensmad og i seng kl 1930.

Sun Oct 21 14:59:41 CEST 2012

middagslur og sut

Arthur holdt op med at sove middagslur i sidste uge, og han brugere heller ikke længere sut. Kold tyrker. Så længe han ikke får øje på dem, i hvert fald. Han er træt om eftermiddagen, men falder alligevel først i søvn ca kl 20. Og det er ikke så tosset.